وبلاگ

کپسول آتش نشانی آپارتمان چه نوع کپسولی است؟

کپسول آتش نشانی آپارتمان
  • تمامی مکان های عمومی، اماکن صنعتی، پمپ بنزین ها، ساختمان ها، آپارتمان ها و… به کپسول آتش نشانی نیاز دارند. این کپسول ها انواع مختلفی دارند که یکی از آن ها کپسول آتش نشانی آپارتمان است. هدف اصلی کپسول آتش نشانی کنترل اصول آتش است. استفاده از کپسول های آتش نشانی در هر مکانی واجب است و می توان به راحتی آتش را با آن خاموش نمود.

    انواع آتش سوزی در جهان ممکن است رخ دهد، باید دید چه نوع کپسولی برای انواع آتش مناسب است تا آن را خریداری کنید. اگر کپسول مناسب آتش سوزی های مختلف را تهیه نکنید در هنگام آتش سوزی نه تنها آتش را خاموش می کند، بلکه باعث می شود تا آتش بیشتر تشدید شود؛ به همین دلیل بهتر است انواع کپسول آتش نشانی آپارتمان را بشناسید و چگونگی کار با آنها را بدانید.

     کپسول آتش نشانی برای منزل مورد استفاده قرار می گیرند، دارای وزن ۱ تا ۱۲ کیلو گرم هستند. این کپسول ها وزن بیشتری ندارند و اگر کل آپارتمان به آتش کشیده شود نمی توانند آن را کنترل نمایند. معمولا از این کپسول ها برای خاموش کردن آتش های کوچک که در آپارتمان ها رخ می دهد می توان استفاده نمود.

    انواع کپسول آتش نشانی آپارتمان

    انواع کپسول آتش نشانی که در منزل مورد استفاده قرار می گیرند

    انواع کپسول آتش نشانی آپارتمان

    کپسول های آتش نشانی بهترین وسیله برای خاموش کردن آتش هستند. این کپسول ها انواع مختلفی دارند که بیشتر از کپسول پودری، کپسول دی اکسید کربن CO2،کپسول فوم، کپسول شیمیایی و مرطوب وکپسول آب استفاده می شود.

    کپسول آتش نشانی پودری

    در این نوع کپسول ها مواد شیمیایی خشک به رنگ قرمز وجود دارند. در بیشتر آپارتمان ها از این نوع کپسول استفاده می شود.

    کپسول آتش نشانی دی اکسید کربن CO2

    همانطور که از نام این کپسول پیداست، دارای دی اکسید کربن است. دی اکسید کربن در این کپسول ها مانند یک گاز تحت فشار است؛ از این نوع کپسول ها بیشتر برای آتش سوزی های الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرند.

    کپسول آتش نشانی فوم

    این خاموش کننده آتش قرمز هستند؛ همچنین دارای نوار کرم و سیلندر های برچسب دار هستند. این نوع کپسول ها به دلیل داشتن فوم قدرت از بین بردن گرمای آتش را دارند؛ علاوه بر اینها کپسول فوم می تواند اکسیژن را از سایر عناصر جدا نماید. این نوع خاموش کننده آتش را می توان در کلاس های A و B استفاده کرد. از کپسول های فوم برای خاموشی آتش های بسیاری استفاده می شود و رایج ترین نوع خاموش کننده هستند.

    کپسول آتش نشانی آپارتمان آب

    یکی دیگر از کپسول آتش نشانی آپارتمان، کپسول آب است. سیلندر های این خاموش کننده به رنگ قرمز هستند و بیشتر برای آتش سوزی هایی با کلاس A مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع کپسول عنصر گرما را از بین خواهد برد به همین دلیل برای آتش سوزی هایی با کلاس B و C مناسب نیستند.

    مزیت استفاده از کپسول در آپارتمان

    کپسول آتش نشانی آپارتمان مزایای زیادی دارد و بسیار مورد استفاده قرار گرفته است، در این قسمت مطلب با برخی از مزایای این کپسول آشنا خواهید شد. برخی از مزایای کپسول های آتش نشانی آپارتمان عبارتند از:

    • گازی که در کپسول های آتش نشانی وجود دارد بسیار با کیفیت است و در مدت زمان طولانی نیز کیفیت خود را از دست نخواهد داد. همچنین این گاز بسیار با دوام است.
    • استفاده از کپسول های آتش نشانی آپارتمان ساده ترین و کم هزینه ترین راه برای خاموش کردن آتش است.
    • ماده ای که در این کپسول ها وجود دارد، غیر خورنده است؛ همچنین این ماده هیچگونه سمی ندارد.
    • تمامی کپسول های آتش نشانی که در آپارتمان به کار می روند، تمیز و خشک هستند.
    • پس از خاموش کردن کپسول آتش نشانی هیچ گونه رسوباتی از آن ها ایجاد نمی شود و از کثیف شدن محیط مورد نظر جلوگیری می شود.
    • این کپسول ها هیچگونه خطری ایجاد نخواهند کرد، حتی زمانی که در مجاورت برق باشند.
    کپسول های آتش نشانی برای ساختمان

    کپسول هایی که در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند

    بهترین کپسول آتش نشانی در ساختمان

    هر ساله تعداد زیادی آتش سوزی در سراسر کشور اتفاق می افتد که خسارت های زیادی از جمله مالی و جانی را بر جای خواهد گذاشت. شاید خسارت های مالی را بتوان جبران نمود، اما هرگز از دست دادن عزیزان را نمی توان جبران کرد. با توجه به اتفاقاتی که ممکن است به وسیله آتش سوزی انجام شود، لازم است تا همگی در ساختمان ها و محیط های دیگر از کپسول های آتش نشانی استفاده کنند. وجود این کپسول ها می تواند کمک فراوانی به خاموش کردن آتش و جلوگیری از خسارت های مختلف نماید.

    اگر به دنبال بهترین کپسول خاموش کننده آتش برای آپارتمان هستید، بهتر است به سراغ کپسول آتش نشانی آپارتمان CO2 بروید. این کپسول حاوی دی اکسید کربن است و خیلی سریع می تواند آتش را خاموش نماید.

    قیمت کپسول آتش نشانی آپارتمان

    کپسول هایی که در آپارتمان ها مورد استفاده قرار می گیرند، دارای قیمت های متفاوتی هستند که بستگی به عوامل زیادی دارد. ممکن است ساختمان بزرگ باشد در این صورت نیاز است تا کپسول آتش نشانی بزرگ تری در ساختمان نصب شود. هر چه کپسول آتش نشانی بزرگ تر باشد، قیمت آن نیز بالا خواهد بود. ممکن است در یک ساختمان نیاز به چند کپسول  باشد، خریدن چند کپسول آتش نشانی سبب می شود تا هزینه ها بالاتر رود.

    نوع کپسول آتش نشانی آپارتمان نیز بسیار مهم است و از عوامل تاثیر گذار بر قیمت این نوع کپسول ها است. کیفیت و میزان قدرت کپسول در خاموش کردن آتش نیز تاثیر فراوانی بر قیمت این محصول دارد. از عوامل تاثیر گذار بر قیمت کپسول آتش نشانی نوسانات هستند. نرخ ارز، نرخ دلار، نرخ تورم و… می توانند تاثیر زیادی در قیمت این محصول داشته باشند.

     نمی توان قیمت دقیقی برای این کپسول ها در نظر گرفت؛ چرا که عوامل مختلفی مانند کیفیت، نوع کپسول، ابعاد و اندازه، نوسانات در بازار و… باعث می شوند تا قیمت های متفاوتی داشته باشند.

    برای ساختمان خود از کجا کپسول تهیه کنید

    کپسول آتش نشانی را از جاهای مختلفی می توان تهیه کرد، اما بهتر است این کپسول ها را از مراکزی تهیه کنید که دارای مجوز و تاییدیه سازمان آتش نشانی هستند. این مراکز بهترین کپسول ها را با قیمت مناسب به فروش می رساند به همین دلیل افراد بسیاری کپسول آتش نشانی آپارتمان را از این مراکز ها تهیه می کنند.

    کپسول آتش نشانی ساختمان

    جمع بندی

    کپسول آتش نشانی آپارتمان ابزاری مؤثر و قدرتمند است که باعث افزایش ایمنی و بهبود واکنش در برابر حریق می‌شود. نصب این کپسول‌ها در آپارتمان‌ها به‌عنوان یک اقدام پیشگیرانه، از اهمیت بسیاری برخوردار است. حتماً از نکات نگهداری و استفاده صحیح از این کپسول‌ها پیروی کنید تا از اثربخشی آن‌ها بهره‌مند شوید.

    سوالات متداول

    • آیا کپسول آتش نشانی شارژ مجدد می شود؟

    برای دریافت پاسخ سوال خود به صفحه شارژ کپسول آتش نشانی مراجعه فرمایید.

    • چگونه می‌توانم مطمئن شوم که کپسول آتش نشانی آماده به کار است؟

    بهتر است دوره‌های بازدید و بررسی دوره‌ای از کپسول آتش نشانی آپارتمان را برنامه‌ریزی کنید تا مطمئن شوید که همه چیز در وضعیت عالی قرار دارد.

    منابع

    google, atashran

    سد حریق ناجی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *