وبلاگ

هنگام وقوع آتش سوزی چه باید کرد؟

هنگام وقوع آتش سوزی چه باید کرد؟
  • آتش سوزی سانحه و حادثه ای است که باید قبل از وقوع آن، تمهیدات لازم را فراهم کرد تا هنگام حادث شدن راحت تر بتوان با واکنش های موثر، نجات جان و مال را تضمین کرد. در اکثر مواقع و موارد، استفاده از نکات امنیتی – مراقبتی صحیح موجب افزایش ایمنی ساختمان و افراد ساکن در آن در برابر آتش سوزی و حتی مانع از بروز آتش سوزی و احتراق می شود.

    قطعا در این زمینه این سوال که هنگام وقوع آتش سوزی چه باید کرد؟ ذهن افراد زیادی را به خود مشغول می کند و باعث می شود آن ها به دنبال راه کارها و استفاده از ابزاری باشند تا بتوانند هنگام رخداد آتش سوزی از آن کمک بگیرند تا خسارات مالی و جانی کمتری به بار آورد.

    کپسول آتش نشانی

    اقداماتی که در زمان آتش سوزی باید انجام دهیم

    تعبیه و ساخت سیستم های هشدار دهنده و همچنین اجرای اقدامات سازمانی و فنی از ویژگی های اساسی برقراری امنیت در تاسیسات است. در حقیقت در هر ساختمانی ، بخش ها و چیزهایی وجود دارد که قابلیت احتراق و آتش سوزی دارد، اگر چه میزان خطر در همه قسمت ها و مناطق از نظر احتمال وقوع آتش سوزی و گسترش آتش برابری نمی کند و با هم متفاوت است.

    قاعدتا برای پاسخ به سوال هنگام وقوع آتش سوزی چه باید کرد؟ آشنایی با اقداماتی که در ادامه مطرح می شود لازم و ضروری است. این اقدامات در دو حالت و صورت منفعلانه و اقدامات حفاظتی خودکار در برابر آتش وجود دارند. گروه اول یعنی اقدامات منفعلانه آن دسته از اقدامات ثابتی هستند که در راستای کنترل آتش و عدم گسترش آن و همچنین مقاومت در برابر اثرات حریق طراحی شده اند. اما در مورد اقدامات حفاظتی خودکار باید چنین گفت که این نوع اقدامات به افراد در برابر آتش و وجود آن هشدار می دهند و حریق را کنترل و یا خاموش می کنند.

    برای اطلاع از نحوه شارژ کپسول آتش نشانی کلیک کنید

    مقابله با آتش سوزی

    نکات کلیدی در زمان آتش سوزی

    افراد باید با نکاتی در ارتباط با این موضوع که هنگام وقوع آتش سوزی چه باید کرد؟ آشنا بوده و به آن ها به حد کافی مسلط باشند.  یک سیستم اطفاء حریق خودکار متشکل از یک منبع خاموش کننده، یک سیستم تحویل، تجهیزات تشخیص، شیرهای کنترل و کنترل حریق است.

    ممکن است عرضه عامل مانند تامین مخزن و منبع آب برای سیستم آب پاش به مقداری محدود یا مانند منبع و مخزن آب شهری جهت استفاده آب پاش با حجمی تقریباً نامحدود باشد. شیرهای کنترل عامل نیز عبارتند از شیرهای آب پاش، سیل و کنترل هالون. سیستم تحویل عامل نیز به پیکربندی از لوله ها، نازل ها یا ژنراتورها اطلاق می شود که عامل را در شکل و میزان مورد نیاز در موقعیت خطرناک مورد استفاده قرار می دهند.

    آشنایی کامل با این سیستم و تجهیزات و نحوه کار آن ها نکته ای بسیار مهم در رابطه با این مسئله است که هنگام وقوع آتش سوزی چه باید کرد؟ تجهیزات تشخیص و کنترل آتش مکانیکی یا الکتریکی بوده و مجموعا این سیستم ها این قابلیت را دارند که از ابزار تشخیصی حریق مانند سرهای آب پاش یا از یک سیستم جدا در قالب بخشی از عملیات اطفاء حریق بهره بگیرند.

    برای خرید کپسول آتش نشانی کلیک کنید

     

    نقش کپسول آتش نشانی در زمان وقوع حادثه

    کپسول آتش نشانی یکی از ملزوماتی است که حین اطفاء حریق کاربرد ویژه ای داشته و در زمره اقدامات دستی قرار دارد. این اقدامات و ابزار دستی شامل انواع کپسول ها، ایستگاه های شلنگ، شیرها و غیره است. کپسول آتش نشانی از نقشی اساسی و پررنگ  در این سیستم برخوردار است و کارکنان آتش نشانی از آن برای کنترل و خاموش کردن حریق استفاده می کنند. در پاسخ به سوال هنگام وقوع آتش سوزی چه باید کرد؟ باید گفت تجهیزات قابل حمل مانند کپسول آتش نشانی برای خاموش کردن آتش سوزی ها در مرحله ابتدایی بسیار کاربردی هستند و تلفات احتمالی را به حداقل می رسانند.

    بهتر است چه نوع کپسول آتش نشانی تهیه کنیم؟

    کپسول های آتش نشانی یکی از پرکاربردترین تجهیزات در اماکن مختلف جهت خاموش کردن آتش است. برای انتخاب و خرید آن ها باید مولفه ها و پارامترهای گوناگونی را مدنظر قرار داد. اولین نکته در این زمینه تعیین نوع عامل خاموش کننده برای کپسول است و بهتر است کپسول آتش نشانی بر اساس آن خریداری شود.

    در ادامه ظرفیت و تعداد کپسول را با توجه به مساحت ساختمان مدنظر قرار دهید. استفاده از کپسول آتش نشانی با کیفیت یک پاسخ صحیح به سوال هنگام وقوع آتش نشانی چه باید کرد؟ است. وزن، شکل ظاهری، شلنگ کپسول و غیره از مواردی است که می تواند در خرید کپسول اتش نشانی مورد تایید، اثرگذار باشد.

    یکی از مناسب ترین کپسول ها کپسول co2 است که برای خرید کپسول آتش نشانی CO2 می توانید روی لینک کلیک کنید.

    بهترین مرکز فروش کپسول آتش نشانی

    اطفا حریق با کپسول آتش نشانی

    بهترین مرکز و فروشگاه تجهیزات و کپسول آتش نشانی مشتریان خود را به سمت خرید با کیفیت ترین و کاربردی ترین محصولات هدایت می کند. به عنوان مثال کپسول های ناجی قابلیت شارژ شدن دارند. بهترین فروشگاه ها محصولات و کپسول های خود را مهر و موم شده و با شارژ کامل تحویل دست مشتریان می دهند.

    سخن پایانی

    خاموش کننده ها بر اساس نوع آتش تولید و ارائه شده و مورد استفاده قرار می گیرند. بد نیست بدانید هر آتش سوزی با توجه به شرایط، به نوعی خاموش کننده نیاز دارد. رایج ترین کپسول های آتش نشانی در سه نوع کپسول آتش نشانی شیمیایی خشک، کپسول آتش نشانی آب و کپسول آتش نشانی CO2 یا کپسول های دی اکسید کربن وجود داشته و در مراکز فروش عرضه و ارائه می گردند. جهت استفاده از خاموش کننده ها PASS را فراموش نکنید.

    در ادامه پین را کشیده و شلنگ یا نازل را در جهت پایه آتش بگیرید. سطح کار را فشار دهید تا عامل خاموش کننده خالی شده و حریق خاموش شود. در کپسول های شیمیایی خشک نیز با خروج و آزاد شدن یک ابر شیمیایی خشک بسیار بزرگ و قوی شعله ها را می بلعد و خاموش می کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *