وبلاگ

فرایند شارژ سیستم های پایه ig55

شارژ سیستم های پایه ig55
  • سیستم اطفای حریق شامل مجموعه‌ای از تجهیزات و اقدامات در حیطه فعالیت‌های آتش‌نشانی  هستند که به جهت مهارکردن آتش و جلوگیری از گسترش حریق مورد استفاده قرار می‌گیرد. هدف از اعمال سیستم اطفای حریق، کنترل آتش و به‌حداقل ‌رساندن آسیب به محیط و جان و مال اطرافیان است. با وارذ شدن به صفحه کپسول آتش نشانی با این کپسول ها بیشتر آشنا شوید.

    سیستم اطفا حریق به سیستم اطفای حریق دستی و اتوماتیک تقسیم می‌شوند که اغلب، نوع اتوماتیکِ آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. سیستم‌های اطفای حریق گازی پاک به دو دسته اصلی گازهای بی‌اثر ig55 و گازهای هالی کربنی HFC227EA  تقسیم می‌شوند که  در این مطلب قصد داریم به معرفی و نحوه شارژ سیستم های پایه ig55 بپردازیم.

    شارژ سیستم های پایه ig55

    نحوه شارژ سیستم های پایه ig55

    سیستم پایه  ig55 چیست؟

    استفاده از گازهای هالون و CO2 در سیستم اطفای حریق، آسیب‌های مخرب و جبران‌ناپذیری بر محیط ‌زیست دارد. به‌ منظور حل این مشکل گازهای بی‌اثر دیگری به نام گاز ig55 جایگزین این گازهای سمی شده‌اند. این گاز که به جهت اطفاء حریق مورد استفاده قرار می‌گیرد یک گاز پاک است که درصد آسیب‌ رسانی پایینی برای محیط‌ زیست دارد. شارژ سیستم های پایه ig55 باید در نظر داشته باشید.

     گاز ig55 یک گاز بی‌اثر است که به جهت مهار آتش در مکان‌های با ارزش و مهمی مانند تاسیسات مخابرات، اتاق تابلو برق، موزه‌ها، اتاق‌های بایگانی، محیط کنترل سیگنال مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای اطلاع از آخرین نحوه شارژ کپسول آتش نشانی و قیمت بروز آن

    این گاز از خانواده  INERTS است که مخلوطی از گاز نیتروژن و آرگون، آن را می‌سازد. نیتروژن و آرگون گازهایی بی‌خطر برای سلامتی انسان هستند. از مشخصه‌های این گاز این است که بویی ندارد، غیرسمی و بدون اثر است و یک عایق الکتریکی به‌حساب می‌آید. گاز ig55 یک گاز کاملاً خنثی می‌باشد که با گازهای دیگر واکنش شیمیایی نمی‌دهد.

    حرارت و دمای بالا تاثیری روی این گاز نداشته و آن را به مایع تبدیل نمی‌کند. این سیستم، مناسب‌ترین سیستم اطفاء حریق به حساب می‌آید، چرا که در آن افزایش ناگهانی حرارت که باعث بروز آسیب است دیدـه نمی‌شود. این نوع سیستـم اطفاء حریق در هنگام مـهار آتش با عدم ایجـاد مـه شرایط مطلـوب برای نجات و یافتن درب خروجـی را مهیـا می‌کنـد.

    با وجود این مزیت استفاده از این سیستم در محیـط‌ های شلوغ و پر رفت ‌و آمد بسیار حیاطی تلقـی می‌شود، چرا که در این محیط‌ ها به علت شلوغی محیط در هنگام حادثـه امکان فرار و تخلیـه سریع  مکـان وجود ندارد.

    با توجه ‌به تمامی موارد ذکر شده به ‌عنوان نقاط قوت در این سیستم، قرارگرفتن افراد در معرض این گاز بیشتر از مدت ‌زمان یک دقیقـه، احتمال خفگی را به همراه می‌آورد و همین امر یکی از معایب و نقاط ضعف این سیستم به شمار می‌آید.

    شارژ سیستم های پایه ig55

    فرایند شارژ سیستم های پایه ig55

    شارژ سیستم‌ های پایه ig55  چگونه  انجام می‌شود؟

    تمام کپسول‌های آتش‌نشانی از جمله سیستم پایه ig55 پس از گذشت مدت ‌زمان معینی نیاز به شارژ مجدد دارند. به طور میانگین در صورت عدم استفاده از کپسول نیاز است تا شارژ  سیستم های پایه ig55 به‌صورت سالیانه انجام گیرد. در صورت عدم استفاده از مواد داخل کپسول نیاز است تا نسبت به شارژ کپسول آتش نشانی خود اقدام کنید. بعد از باز شدن کپسول‌ها اگر نیاز بود باید آن را سرویس کنید.

    بیشتر بدانید: تست هیدرواستاتیک لوله

     

    شارژ 3 عدد کپسول سیستم های پایه ig55

    شارژ 3 عدد کپسول آتش نشانی با سیستم های پایه ig55

    شارژ سیستم‌ های پایه IG55 را در کجا می‌توان انجام داد؟

    شرکت‌ های مختلفی در زمینه ارائه خدمات آتش‌نشانی اعم از شارژ و فروش و تعمیر انواع کپسول‌های آتش‌نشانی و سیستم‌ های پایه ig55  فعالیت دارند. در صورت نیاز می‌توانید با مراجعه به این شرکت‌ها بصورت حضوری و یا با هماهنگی اینترنتی  از خدمات آن‌ها در این زمینه بهره‌مند شوید و شارژ سیستم های پایه ig55 را به آن ها بسپارید. لازم است تا اقدامات لازم جهت شارژ سیستم های پایه ig55 را به شرکت‌های معتبر که پروانه و مجوز فعالیت دارند بسپارید. این شرکت‌ها آمـادـه ارائـه هرگونه مشاوره به شما در این‌ خصوص هستند.

    شرکت سد حریق ناجی که در زمینـه ارائـه خدمـات آتش نشـانی و شارژ کپستول های آتش نشانی از جملـه سیستـم های پایه ig55 فعـالیت دارد. آمادـه ارائـه هر گونـه خدمـات و مشـاوره در این زمینـه به شما متـقـاضیـان اسـت.

    در صورت نیاز به شارژ سیستم پایه ig55  می توانید از طریق سایت سد حریق ناجی با متخصصان در این زمینه ارتباط برقرار کنید و نسبت به شارژ کپسول اطفاء حریق و خرید کپسول آتش نشانی خود اقدام کنید. در مورد تست هیدوراستاتیک بیشتر بدانید.

    جمع نبدی

    سیستم‌های پایه ig55 با توجه به خاصیت خاموش‌کنندگی بدون آب و کارآیی بالا، به‌عنوان یک راه‌حل کارآمد جهت خاموش‌کردن حریق‌ها در صنعت‌ها و فضاپیماها به‌کار گرفتـه می‌شوند. با نگهداری و تست منظم این سیستم‌ها، از عملکرد بهینه و جلوگیری از خسارت‌های ناشی از حریق مطمئن می‌شویم.

    سوالات متداول

    • چگونه سیستم‌های پایه ig55 حریق را خاموش می‌کنند؟

    پاسخ: سیستم‌های پایه ig55 با کاهش میزان اکسیژن در فضا، حریق را خاموش می‌کنند.

    • آیا استفاده از سیستم‌های پایه ig55 به محیط زیست آسیب می‌زند؟

    پاسخ: خیر، سیستم‌های پایه ig55 از گازهای طبیعی استفاده می‌کنند و هیچ آسیبی به محیط زیست نمی‌رسانند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *