وبلاگ

سیستم اطفاء حریق ورتکس

سیستم اطفاء حریق ورتکس
  • سیستم اطفاء حریق ورتکس، از آب و نیتروژن به طور همگن برای خاموش کردن آتش استفاده می کند. این فناوری از یک قطره کوچک آب، در اندازه میکرون آب بهره می برد که گرمای بیشتری را جذب می کند. در حالی که نیتروژن باعث کاهش اکسیژن مورد تغذیه آتش می شود. این را باید افزود که استفاده از نیتروژن برای افرادی که در محیط قرار گرفته اند، بی خطر بوده و به گونه ای طراحی شده است که به طور کامل، دوستدار محیط زیست باشد. این سیستم که در ادامه به نحوه عملکرد آن می پردازیم برای مکان هایی استفاده می شود که خرید کپسول آتش نشانی به علت گستردگی فضا برای آنجا به صرفه نیست.

    کپسول آتش نشانی

    سیستم اطفا حریق ورتکس

    سیستم اطفاء حریق ورتکس، جدیدترین سیستم اطفای حریق موجود در بازار است. این ترکیبی منحصر به فرد از فناوری ‌های اطفا حریق مه‌ آب و اطفا حریق با عامل پاک است. Vortex از ترکیب آب و نیتروژن برای ایجاد محیطی استفاده می کند که احتراق را حفظ نمی کند و در عین حال برای زندگی انسان مضر نیست.

    نیتروژن در سیستم اطفاء حریق ورتکس، دارای هدف دوگانه است. تحت فشار ذخیره می شود و قطرات آب را تا اندازه متوسط ​​10 میکرون تبدیل می کند. این بخار آب ریز، می تواند گرمای آتش را خنک و جذب کند. نیتروژن همچنین محتوای اکسیژن را در خطر کمتر از 16 درصد کاهش می دهد که حداقل آستانه برای پشتیبانی از احتراق است.

    نحوه عملکرد سیستم اطفا حریق ورتکس

    این سیستم اطفاء حریق با عامل دوگانه است که برای استفاده در تاسیسات حساس به آب از مراکز داده تا نیروگاه های تولید برق طراحی شده است. سیستم اطفاء حریق ورتکس، با استفاده از روشی پیشرفته، برای  حفاظت از حریق طراحی شده است و مشکلات ذاتی اکثر سیستم‌ های دیگر را حل می کند. تأسیساتی که ممکن است در اثر آسیب آب از بین بروند یا غیرقابل استفاده شوند.

    این سیستم اطفاء حریق، از طریق قطرات آب کوچکتر از گلبول های سفید و گاز طبیعی و با استفاده از نیتروژن که از یک نازل تخلیه می شود، گرما را جذب می کند و اکسیژن را برای خاموش کردن آتش کاهش می دهد. در این سیستم اطفاء حریق ورتکس، احتمال خیس شدن تجهیزات تقریبا صفر بوده و بدون نیاز به تمیز کردن یا تعویض تجهیزات پرهزینه، کار می کند.

     درباره شارژ کپسول آتش نشانی بیشتر بدانید

     

    سیستم اطفا حریق ساختمان

    مزایا سیستم اطفا حریق ورتکس

    یکی از مزایای این سیستم، عدم نیاز به فراهم کردن یک محفظه در بسته است. بر خلاف سایر عوامل گازی که باید غلظت خود را در یک محفظه مهر و موم شده حفظ کنند، سیستم اطفاء حریق ورتکس چنین الزاماتی ندارد و در داخل محفظه ها بدون نیاز به آب بندی دهانه ها و منافذ موثر است.

    این یک سیستم دوست دار محیط زیست می باشد که خطری را برای انسان در بر نخواهد داشت. این سیستم، قادر است تا آتش را مهار کرده و با استفاده از کمترین میزان رطوبت، آتش را در محیط خاموش نماید. ضمن آنکه این تجهیزات در سیستم اطفاء حریق ورتکس، دارای دوام و ماندگاری بالایی بوده و راه اندازی آن بسیار ساده است.

    می توان این سیستم کاربردی ورتکس را در محیط باز استفاده نمود. ضمن آنکه به دلیل استفاده حداقلی این سیستم از مواد شیمیایی و منابع آب، رطوبتی در محیط باقی نمانده و تجهیزات و دستگاه های موجود، نیازی به تمیز کردن نخواهند داشت.

    معایب سیستم اطفا حریق ورتکس

    معایب سیستم اطفا حریق ورتکس

    این نکته مطرح است که به طور معمول، زندگی انسان در شرایطی که غلظت های اکسیژن تا 12 درصد است، ممکن خواهد بود. بنابراین، یک سیستم اطفاء حریق ورتکس، کاهش اکسیژن در یک اتاق را تا 14 درصد هدف قرار می دهد که به اندازه کافی کم است تا احتراق را حذف کند. این در حالی است که برای حفظ تنفس انسان، درصد مناسبی است.

    کاربردهای سیستم اطفا حریق ورتکس

    در این سیستم، نیتروژنی که تحت فشار قرار گرفته است، آب را به اندازه ده میکرون تبدیل می کند و هنگامی که با آب مخلوط می شود، از طریق نازل های مخصوص، در محیط پاشیده می شود تا گرما را جذب کند. ضمن آنکه می تواند میزان اکسیژن را که حریق نیاز دارد، کاهش داده و باعث خنکی محیط گردیده و از احتراق، جلوگیری کند.

    این سیستم اطفاء حریق ورتکس را در محیط های صنعتی همچون تولید خودرو، محفظه های توربین و نیروگاه ها، کارخانه های فولاد ریخته گری، اتاق داده ها، محیط های دستگاه های صنعتی، کاربردهای دریایی به کار می بندند. برای کسب اطلاعاتی جامع در خصوص این سیستم، با کارشناسان ناجی در ارتباط باشید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *