وبلاگ

زمان مناسب شارژ کپسول آتش نشانی

شارژ کردن کپسول آتش نشانی
  • کپسول های آتش نشانی برای ایمنی رستوران ها، مراکز تجاری و اداری، تاسیسات تولیدی، فروشگاه های خرده فروشی و سایر مشاغل بسیار مهم هستند. اگر در هنگام وقوع آتش سوزی، کپسول آتش نشانی شما کار نکند، کل تجارتتان ممکن است به خطر بیفتد؛ بنابراین توصیه می کنیم کپسول را به طور مرتب بررسی کرده، آن را شارژ کنید و در صورت نیاز تعویض نمایید.

    اما چگونه می توانیم تشخیص دهیم که زمان مناسب شارژ کپسول فرا رسیده است؟ برای دریافت پاسخ این سوال با ادامه مطلب همراه باشید. برای خدمات شارژ و استعلام قیمت شارژ کپسول آتش نشانی به صفحه مربوطه مراجعه فرمایید.

    3 عدد کپسول آتش نشانی

    کپسول های آتش نشانی آماده برای شارژ

    بهترین زمان مناسب شارژ کپسول آتش نشانی

    کپسول های آتش نشانی نخستین و مهم ترین خط دفاعی در برابر آتش هستند؛ با این حال، برای این که این ابزار ایمنی خوب، کار خود را به درستی انجام دهد، باید کاملا شارژ شود. البته اکثر افراد مطمئن نیستند که چه زمانی باید آن ها را دوباره پر کنند.

    کپسول های آتش نشانی تا زمانی که سالم هستند و کارآیی لازم را دارند، قابل شارژ هستند و نیازی به تعویض آن ها نیست.

    برای شارژ مجدد این کپسول ها باید به نوع آن توجه نمایید. معمولا خاموش کننده های فومی را می بایست پس از مدت دو تا 3 سال شارژ کنید. مدت زمان مناسب شارژ کپسول سایر مدل ها نیز به طور کلی هر 5 سال است. هرچند این بازه های زمانی تحت شرایط مختلف می توانند تغییر کنند که در زیر به آن می پردازیم. با وارد شدن به صفحه تست هیدرو استاتیک در مورد این فرایند بیشتر بدانید.

    شارژ کپسول آتش نشانی چند وقت یک بار باید انجام شود؟

    برای اطمینان از این که کپسول آتش نشانی برای شرایط بحرانی آماده است، باید آن را به موقع پر کنید. با در نظر گرفتن موارد زیر می توانید زمان مناسب شارژ کپسول را تخمین بزنید.

    کپسول آتش نشانی استفاده شده

    شما به کمک کپسول می توانید آتش را به سرعت مهار کنید، پس برای حفظ عملکرد دستگاه باید پس از هر بار استفاده در زمان مناسب شارژ کپسول انجام دهید. مهم نیست که هنگام استفاده چقدر از مواد آن را توزیع کرده و چه مقدار مصرف کرده اید. بعد از استفاده، کپسول را پر کنید تا برای خطرات احتمالی آمادـه باشید.

    نمایش علامت قرمز توسط فشارسنج

    جهت اطمینان از کارآمد بودن کپسول آتش نشانی، آن را به طور مرتب بازرسی نمایید. طی این بازرسی، موقعیت فشارسنج را بررسی کنید. اگر سوزن فشارسنج در منطقه سبز است، نیازی به شارژ مجدد ندارید. اما چنانچه در ناحیه قرمز قرار گرفتـه، برای حفظ فشار مورد نیاز می بایست آن را دوباره در زمان مناسب شارژ کپسول انجام گردد.

    نحوه نگهداری

    سبک نگهداری از کپسول آتش نشانی برای منزل می تواند بر طول عمر آن به میزان قابل توجهی تاثیر بگذارد. شما باید کپسول را در یک محیط داخلی تمیز نگهداری کنید تا کیفیت آن حفظ شود. قرار گرفتن کپسول در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید و باران می تواند منجر به خوردگی، خرابی و زنگ زدگی شدید شود. در چنین مواقعی حتما در زمان مناسب شارژ کپسول به سرویس کار حرفه ای مراجعه کنید.

    انواع کپسول آتش نشانی

    انواع محتلف کپسول آتش نشانی

    عدم بازرسی برای مدت طولانی

    یکی از راهکارهای کلیدی و مهم برای حفظ عملکرد و کارایی کپسول های آتش نشانی، بررسی منظم و دوره ای تجهیزات است. اگر شما به این امر بی توجه باشید، به طور حتم نمی توانید علائم هشدار دهنده را ببینید؛ بنابراین جهت اجتناب از موقعیت های خطرناک مانند: انفجار کپسول و عدم کارایی آن در مواقع ضروری، بررسی و زمان مناسب شارژ کپسول را به متخصصان بسپارید.

    تاریخ انقضای کپسول آتش نشانی

    طبق استانداردهای انجمن ملی حفاظت از آتش (NFPA) عمر متوسط یک خاموش کننده پودری، فومی یا آبی، اغلب بین 10 تا 12 سال است. به عنوان مثال: کپسول های CO2 باید پس از 10 سال از تاریخ ساخت، تعمیر یا تعویض شوند.

    از این رو، شما اغلب تا 12 سال می توانید کپسول خود را با شارژ مجدد استفاده کنید. البته به این شرط که در این مدت، کپسول را در شرایط خوب و بدون خوردگی و آسیب، نگهداری نمایید؛ بنابراین اگر در کپسول عیب یا مشکلی وجود ندارد، تا 12 سال نگران تعویض آن نباشید، اما چنان چه علائمی از آسیب را در کپسول خود مشاهده کردید (مثلا خالی شدن سریع شارژ) حتما زمان مناسب شارژ کپسول را در نظر بگیرید.

    نحوه شارژ کردن کپسول آتش نشانی

    یادگیری نحوه شارژ کردن کپسول به اندازه دانستن زمان آن مهم است. به طور کلی، ما توصیه می کنیم که شارژ کپسول های خود را به افراد حرفه ای بسپارید. اما برای این که یک دید کلی از نحوه پر کردن کپسول به دست آورید و این فرآیند را بهتر درک کنید، به راهنمای زیر توجه نمایید:

    • ابتدا فشار کپسول را کاملا تخلیه و عامل خاموش کننده را خارج کنید.
    • سپس شیر تخلیه را از سیلندر بیرون بیاورید. اکنون لوله سیفون، میل سوپاپ و میخ را از شیر جدا کنید.
    • هنگام بازرسی های خارجی و داخلی برای آسیب های احتمالی، شیر را تمیز کرده و میل سوپاپ را تعویض نمایید.
    • قطعات شیر را دوباره به هم متصل و میل سوپاپ جدید را به خوبی جایگذاری کنید تا از کاهش فشار در آینده جلوگیری شود.
    • سیلندر خالی را با ماده خاموش کننده از جمله: پودر خشک، آب یا دی اکسید کربن پر کنید.
    • دستورالعمل زمان مناسب شارژ کپسول مجدد در دفترچه راهنمای سیلندر را به دقت مطالعه کرده و از نوع و میزان ماده خاموش کننده مطمئن شوید.
    • همانطور که در دفترچه راهنمای سیلندر ذکر شده، دستگاه را با گاز مناسب پر کنید تا فشار مورد نیاز ایجاد شود.
    • به کمک یک تکنسین حرفه ای، آزمایش نشتی انجام دهید تا هر گونه علائم نشت را ردیابی و برطرف نمایید.
    • شلنگ یا نازل تخلیه را در جای خود نصب کنید.
    • وزن کپسول آتش نشانی را اندازه بگیرید تا مطمئن شوید که از حد مجاز آن تجاوز نکرده است.

    نحوه پر کردن و تعیین زمان مناسب شارژ کپسول برای ایمنی محل نگهداری و حفظ اموال شما اهمیت بسیاری دارد. پس بهتر است این فرآیند را بر عهده کارشناسان امر بگذارید. اگر مطمئن نیستید که آیا باید کپسول آتش نشانی خود را شارژ یا تعویض کنید، با ما تماس بگیرید. ما در سد حریق ناجی با بازرسی دقیق و تخصصی کپسول، به شما کمک می کنیم در راستای حفظ ایمنی کسب و کار خود، به بهترین شکل عمل کنید.

     

    فردی که دارد با کپسول آتش نشانی آتش را خاموش می کند

    خاموش کردن آتش با کپسول اطفای حریقی که تازه شارژ شده است

    جمع بندی

    در نهایت، زمان مناسب شارژ کپسول بسیار حیاتی است تا در صورت بروز حریق، از این وسیله‌های ایمنی به‌خوبی بهره‌مند شوید. از اطلاعات ارائه شده در این مقالـه برای مراقبت از کپسول‌های آتش‌نشانی خود استفاده کنید. تا ایمنی و امنیت خانه یا محل کارتان را تضمین کنید.

    سدحریق ناجی

    سوال متداول

    • آیا می‌توان کپسول‌های آتش‌نشانی را بیش از اندازه شارژ کرد؟

    شارژ بیش از اندازه کپسول‌های آتش‌نشانی می‌تواند خطرناک باشد، زیرا ممکن است منجر به پاره شدن زودهنگام پوسته خارجی کپسول شود. برای شارژ کردن کپسول‌ها، حتماً باید راهنمایی‌های تولیدکننده را رعایت کنید.

    • چقدر باید به‌صورت دوره‌ای کپسول‌های آتش‌نشانی را برای شارژ مناسب بررسی کرد؟

    توصیه می‌شود که برای زمان مناسب شارژ کپسول حداقل یک بار در سال و یا پس از هر بار استفاده، کپسول‌های آتش‌نشانی را برای شارژ مناسب بررسی کنید. همچنین، به‌صورت منظم آنها را برای تشخیص هر نشانه‌ای از آسیب یا نشتی بازبینی کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *