وبلاگ

جدیدترین تجهیزات آتش نشانی

جدیدترین تجهیزات آتش نشانی
  • تجهیزات آتش نشانی صنعتیبه طور کلی تجهیزات آتش نشانی جزو مهم ترین لوازم ایمنی ساختمان ها بوده و وجود آنها بسیار ضروری است. به عبارتی استفاده از جدیدترین تجهیزات آتش نشانی موجب کنترل آتش و کاهش خسارات ناشی از این امر می شود. این لوازم هر کدام نقش بسزایی در اطفا حریق ایفا کرده و دارای انواع گوناگونی نیز می باشند. وارد صفحه قیمت کپسول آتش نشانی شوید و با ارزان ترین قیمت خرید کنید.

    بررسی انواع مختلف ابزار آتش نشانی صنعتی

    ابزار آتش نشانی موارد زیادی را شامل می شود، که بسیار کار بردی می باشد. ما در ادامه این مقاله 6 مورد از آن را بررسی خواهیم کردم با ما همراه باشید.

    کوپلینگ

     این وسیله در حقیقت وظیفه اتصال شلنگ ها را بر عهده داشته و موجب افزایش طول آب پاش ها می شود.

    شیر هیدرانت

     هیدرانت ها اغلب به صورت زمینی و ایستاده ساخته شده و اطراف پیاده روها جهت کنترل آتش قرار داده می شوند.

    شلنگ پیشرفته

     از جدیدترین تجهیزات آتش نشانی می باشد، این نوع شلنگ های آتش نشانی از لاستیک طبیعی ساخته شده و دارای مقاومت بسیار بالایی می باشند.

    گوی ضد حریق

     گوی ضد حریق در واقع با قرار گرفتن در محل آتش سوزی، به مهار کردن آتش کمک می کند.

    اسپرینکلر

     اسپرینکلر نوعی آبفشان اتوماتیک است که با کنترل دما، به اطفا حریق کمک می کند.

    مانیتور

    مانیتور آتش نشانی، روی ماشین ها نصب شده و موجب پرتاب حجم زیادی آب می شود.

    جدیدترین تجهیزات آتش نشانی

    جدید ترین تجهیزات برای آتش نشان ها

    دستکش ایمنی نوین آتش نشانی به همراه حسگر ارتباطی

    طراحی این نوع دستکش به گونه ای است که امکان ارتباط آتش نشانان را با یکدیگر، توسط حرکات دست فراهم می سازد. به عبارتی دیگر مواقعی که امکان مکالمه برای افراد موجود نباشد، استفاده از این دستکش کمک بسیاری می کند.

    همچنین سنسورهای پیشرفته ای داخل این دستکش ارتباطی به عنوان جدیدترین تجهیزات آتش نشانی تعبیه شده اند که دارای قابلیت های منحصر به فردی می باشند. به عنوان مثال در مواردی که قدرت دید آتش نشانان کاهش یابد، این دستکش مسیر این را به آنها نشان می دهد. برای انجامه تست هیدرواستاتیک وارد صفحه مربوطه شوید.

    کاربرد تاناگرام در جدیدترین تجهیزات آتش نشانی

    تاناگرام در حقیقت یک فناوری جدید و دارای سیستم HUD است که اطلاعات لازم را به صورت واضح نمایش می دهد. تاناگرام به گونه ای است که از حسگرهای مختلفی مثل بینایی، کنترل دما، تشخیص مواد سمی محیط و ضربان سنج داخل آن استفاده می شود. این دستگاه داخل ماسک آتش نشانان قرار داده شده و اطلاعات آن، بر روی شیشه کلاه یا دستکش نمایش داده می شوند. همچنین افراد می توانن به صورت همزمان محیط های اطراف خود را بررسی کنند.

    آتش نشانی با همراه داشتن جدیدترین تجهیزات آتش نشانیجدیدترین تجهیزات آتش نشانی مشغول خاموش کردن آتش می باشد

    امکان خاموش کردن آتش با تجهیزات بروز در اختیار آتش تشان ها است.

    کوله پشتی جدید برای آتش نشانان

    از جدیدترین تجهیزات آتش نشانی می توان به کوله پشتی های جدید اشاره کرد. این نوع کوله پشتی ها به جای انواع کپسول های سنگین مورد استفاده قرار گرفته و دارای امکانات بسیاری می باشند.

    همچنین این وسیله به صورت سبک طراحی شده و بافت آن به گونه ای است که از مقاومت حرارتی بالایی برخوردار می باشد. از طرفی سبک بودن کوله پشتی های جدید، از فشار آوردن به سیستم قلبی و تنفسی افراد به خوبی جلوگیری می کند. در مورد خدمات آتش نشانی بیشتر دانید

    استفاده از گلنزر به عنوان آتش نشان یاب

    گلنزر در واقع برای مواردی که جی پی اس از کار افتاده باشد، مورد استفاده قرار گرفته و محل آتش نشانان را شناسایی می کند. بعضی از آتش نشانان از نوعی سیگنال رادیویی آنالوگ به جای گلنزر جهت ارتباط با یکدیگر استفاده می کنند.

    احتمال از کار افتادن سیگنال های رادیویی هنگام ورود به برخی ساختمان های بتنی، تونل ها و جنگل ها بسیار بالا است. در حالی که سیستم گلنزر به گونه ای است که به صورت مداوم عمل کرده و به شناسایی افراد زیادی کمک می کند.

    بیشتر بخوانید: تجهیزات آتش نشانی صنعتی

    جدیدترین تجهیزات آتش نشانی

    تجهیزات ساختمانی آتش نشانی

    همچنین این دستگاه در مواقعی که دو آتش نشان در فاصله یک متری از هم قرار داشته باشند، عملکرد خود را حفظ می کند. بنابراین گلنز از جدیدترین تجهیزات آتش نشانی است که علاوه بر نشان دادن مکان، علائم حیاتی افراد را نیز نمایش می دهد. هدف از طراحی این وسیله کاربردی، کاهش آسیب ها و صدمات در محل حریق می باشد.

    انواع تجهیزات رباتی آتش نشانی

    امروزه علاوه بر بالگردهای جدید آتش نشانی، از ربات ها هم در تجهیزات ایمنی استفاده می شود. دوربین این تجهیزات به گونه ای است که تصاویر را با کیفیت بالا برای افراد ارسال کرده و وضعیت آتش را توصیف می کنند. از اصلی ترین انواع ربات ها در این زمینه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    1- Hero Pipe

     این وسیله در حقیقت دارای فناوری پیشرفته ای بوده و حجم بالایی از آب را به تنهایی پمپاژ می کند.

    2- ربات های چینی

     ربات های چینی دارای قابلیت های خیره کننده ای بوده و با استفاده از دوربین، هدایت می شوند. این ربات ها هر کدام دارای نوعی شلنگ بلند به همراه تانکر بوده و طی مدت زمان کوتاهی به اطفا حریق کمک می کنند. همچنین از ویژگی های بارز ربات چینی می توان به وزن پایین و قدرت بالای آن اشاره کرد.

    3- ربات های حرارتی

     طراحی ربات های حرارتی به عنوان یکی از جدیدترین تجهیزات آتش نشانی بسیار منحصر به فرد است. این مدل ربات می تواند از پله های ساختمان ها بالا رفته و به صورت خودکار، اقدام به کنترل حریق کند. به عبارتی دیگر سیستم این ربات ها به شکل کنترل از راه دور، طراحی می شود.

    4- آب پاش تفنگی یا فایر آکس

     این مدل ربات چرخ‌ دار در واقع دارای نوعی پکیج کامل بوده و از تانکر آب قوی نیز برخوردار می باشد. عملکرد این وسیله به گونه ای است که با توجه به برنامه ریزی مشخصی توسط کاربران، انجام می شود. به عبارتی دیگر آتش نشانان، برنامه تعیین شده ای بر روی این ربات اعمال کرده و اقدام به انجام عملیات می کنند.

    کلاه ایمنی آتش نشانی

    کلاه ایمنی مخصوص آتش نشان ها

    کلام آخر

    در نتیجه استفاده از جدیدترین تجهیزات آتش نشانی به همراه فناوری پیشرفته، به کاهش خسارات کمک می کند. این تجهیزات دارای انواع گوناگونی بوده و طراحی هر کدام نیز با استفاده از علم روز دنیا انجام می شود. از طرفی بیشتر تجهیزات ایمنی در این امر شامل ربات هایی است که به صورت خودکار عمل می کنند.

    سوالات متداول

    • چه امکاناتی در تجهیزات آتش نشانی برای ایمنی بیشتر فراهم می‌کنند؟

    تجهیزات آتش نشانی امکاناتی را برای ایمنی بیشتر فراهم می‌کنند شامل: تکنولوژی هوشمند، سنسورهای حرارتی و دود، اعلام حریق خودکار، دستگاه‌های خودکار انطباق با شرایط آتش سوزی، سیستم‌های آنتی فوگ و جلو

    • تجهیزات آتش نشانی هوشمند چیست؟

    تجهیزات آتش نشانی هوشمند شامل سیستم‌های هوشمندی است که قادرند اطلاعات و داده‌های مربوط به حوادث آتش سوزی را جمع آوری، تحلیل و ارسال کنند. این تجهیزات شامل سنسورهای دود، سیستم‌های اعلام حریق هوشمند، دستگاه‌های انطباق خودکار، سامانه‌های خبره و دستیاران مصنوعی هستند.

    منابع

    firesafetytrading, fireprotectiononline

    سد حریق ناجی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *