خدمات آتش نشانی

خدمات آتش نشانی یکی از خدمات عمومی و حیاتی است که در تمام شهرها وجود دارد. این خدمات به حفظ ایمنی عمومی و مدیریت حوادث مربوط به آتش، بلاهای طبیعی، امداد و نجات در هر نقطه از جامعه کمک می‌کنند. این خدمات شامل یک سری وظایف و فعالیت‌های اساسی می‌شود که در زیر توضیح داده شده است:

تاریخچه آتش نشانی در ایران

اولین ایستگاه آتش‌نشانی در ایران به نام “آتش‌نشانی دولتی تهران” در دوره قاجار تأسیس شد. این اتفاق در سال ۱۲۴۵ هجری شمسی (معادل ۱۸۶۹ میلادی) اتفاق افتاد. این تاریخ مرتبط با تأسیس نخستین ایستگاه آتش‌نشانی در شهر تهران است.

معرفی انواع خدمات آتش نشانی

معرفی تمامی خدمات آتش نشانی

انواع خدمات آتش نشانی

خدمات آتش نشانی اساساً به اطفاء حریق، امداد و نجات افراد در معرض خطر فروش کپسول آتش نشانی و پیشگیری از وقوع حوادث مرتبط با آتش متمرکز هستند. این خدمات در بسیاری از کشورها تحت عنوان سازمان آتش نشانی یا اداره آتش نشانی ارائه می‌شود و به صورت حرفه‌ای عمل می‌کنند. تمامی این خدمات با هدف حفاظت از امنیت و ایمنی افراد و محافظت از دارایی‌ها و محیط زیست ارائه می‌شوند:

آتش‌نشانی و امداد

اطفاء حریق در محل‌های مختلف از جمله ساختمان‌ها، خودروها، جنگل‌ها و نجات و امدادرسانی به افراد گیرافتاده در حوادث که از اهمیت بالایی برخوردار است از جمله انواع خدمات آتش نشانی است.

پیشگیری و آموزش

آموزش به جامعه در خصوص پیشگیری از حریق، عملیات امداد و نجات و استفاده از تجهیزات اطفاء حریق و برگزاری دوره‌های آموزشی و آگاه‌سازی در مدارس، محل‌های کاری، و اجتماعات مختلف که به جامعه کمک بزرگی خواهد کرد.

مرکز‌های کنترل

ایجاد و مدیریت مرکز‌های کنترل برای پذیرش تماس‌های اضطراری و هدایت نیروهای آتش‌نشانی به محل در زمان وقوع حادثه بسیار ضروری است.

نظارت و بازرسی

نظارت و بازرسی محل‌های مختلف جهت اطمینان از رعایت آیین‌نامه‌ها و استانداردهای ایمنی آتش‌نشانی در ساخت و ساز می‌تواند نقش موثری در آسایش و امنیت مردم داشته باشد.

تحقیقات و توسعه

انجام تحقیقات و بررسی‌های فنی جهت بهبود تجهیزات و فناوری‌های مورد استفاده در زمینه آتش‌نشانی از ضرورت‌های هر ایستگاه آتش نشانی است.

تدابیر ایمنی و آمادگی

هر ایستگاه آتش نشانی نیازمند به آموزش و تدابیر ایمنی روزانه در جهت آمادگی نیروهای آتش‌نشانی در مقابل وقوع حوادث و حریق است.

بخش‌های ویژه

تخصصی‌ترین خدمات آتش‌نشانی برای مقابله با شرایط خاص مانند مواد شیمیایی، ترافیک و حوادث راه‌آهن و هوایی از دیگر خدمات آتش نشانی است.

خدمات سد حریق ناجی

خدمات آتش نشانی سد حریق ناجی

خدمات آتش نشانی سد حریق ناجی

خدمات سد حریق ناجی برای مهیا کردن ایمنی و پیشگیری از وقوع حوادث است که این خدمات به منظور پیشگیری از گسترش حریق، مدیریت حریق، نجات، ایمنی افراد و خسارات محتمل در صورت وقوع حریق در سد یا اطراف آن اجرا می‌شود. همچنین این شرکت خدمات با ارزشی را برای جامعه ارائه می‌دهند که برخی از خدمات آتش نشانی سد حریق ناجی شامل موارد زیر می‌شوند:

فروش انواع کپسول آتش نشانی

کپسول‌های آتش نشانی از جمله تجهیزات حیاتی در حوزه ایمنی و اطفاء حریق هستند که برای مهار و خاموش کردن آتش در صورت وقوع حادثه استفاده می‌شوند. این کپسول‌ها معمولا شامل مواد خاموش‌کننده مانند پودر آتش‌نشانی و کربن دی‌اکسید هستند.

کپسول آتش نشانی co2

کپسول آتش نشانی CO2  که با نام دی اکسید کربن نیز شناخته می‌شود، می‎تواند با ایجاد سطحی از گاز دی اکسید کربن بر روی آتش مانع از رسیدن اکسیژن به آتش شود و در نتیجه مسبب خاموش شدن آتش می‎‌شود. همچنین کپسول‌ آتش نشانی co2 یک کپسول چندمنظوره است زیرا علاوه بر مهار کردن خطرات ناشی از آتش سوزی مایعات قابل اشتعال بهترین گزینه برای خاموش کردن آتش سوزی ناشی از تجهیزات الکتریکی و مواد کربن‌دار هستند.

کپسول آتش نشانی پودر و گاز

کپسول آتش نشانی پودر و گاز از پرکاربردترین مهارکننده‌های آتش نشانی هستند که در بازار از محبوبیت خاصی برخوردار می‌باشند. این نوع کپسول‌ها نیز جزء مهارکننده‌هایی با قابلیت حمل دستی به حساب می‌آیند که می توان از آنها برای منازل استفاده کرد. کپسول پودری از مواد سازنده شیمیایی درست می‌شود اما از مواد سمی تشکلیل نشده است. این کپسول در محیط‌های بسته دچار التهاب مجاری تنفسی و موجب کاهش بینایی خواهد شد. کپسول آتش نشانی پودر و گاز در وزن‌های مختلف تولید شده است تا برای همه مکان‌ها مناسب باشد.

کپسول آتش نشانی فوم و گاز

کپسول آتش نشانی فوم و گاز برای مهارکردن مایعات قابل اشتعال کاربرد دارد. در واقع مایع فوم (کف) روی موادی که در حال سوختن است را می پوشاند و از پخش شدن گاز قابل اشتعال بر روی مواد جلوگیری می‌کند و در نهایت مانع از رسیدن اکسیژن به حریق می شود. در نظر داشته باشید که چگالی آب بیشتر از چگالی مایعات قابل اشتعال است و وزن فوم یا کف همواره کمتر از وزن مایعات قابل اشتعال است. به همین سبب کپسول آتش نشانی فوم و گاز با سرعت بر روی مواد شعله ور شده و مانع بلند شدن گاز آتش می‌شود. در واقع کف یا فوم آتش نشانی همانند پتوئی سطح آتش را می پوشاند و موجب اطفاء حریق می گردد.

شارژ کپسول آتش نشانی

کپسول آتش نشانی اولین ابزار برای خاموش کردن حریق است به همین خاطر شارژ بودن کپسول آتش نشانی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا کپسول‌های آتش نشانی برای اینکه بهترین عملکرد را داشته باشند و در شرایط اضطراری و جلوگیری از خسارات آتش‌سوزی، نیازمند  شارژ سالانه هستند. به همین خاطر فرایند بررسی و شارژ کپسول آتش نشانی یکی از جنبه‌های مهمی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

تست هیدرواستاتیک

تست هیدرواستاتیک یک تست فشار است که بر اساس توازن فشار در سیال یا مایع کار می‌کند و از اصول مکانیک سیالات است. این اصل در تمامی تجهیزات آتش نشانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از جمله پروسه های مهم و اصلی در تولید و ساخت یک مخزن است.

انواع خدمات اتش نشانی سد حریق ناجیانواع خدمات آتش نشانی 

جمع بندی

خدمات آتش نشانی به طور کلی در جهت ایمنی ارائه می‌شود تا در زمان وقوع حادثه کمترین میزان خسارت را وارد شود و یا از وقوع حوادث جلوگیری کند. به همین خاطر استفاده از خدمات آتش نشانی از ملزومات هر شخص و مکان است.

سوالات متداول

از کجا بغهمیم که کپسول آتش نشانی نیازمند به شارژ دوباره است؟

برای دریافت جواب سوال خود می‌توانید به صفحه شارژ کپسول آتش نشانی مراجعه کنید.

خدمات و ضمانت‌های ناجی در فروش انواع کپسول آتش نشانی

خدمات و ضمانت‌های ناجی در فروش انواع کپسول آتش نشانی

کپسول آتش نشانی
کپسول آتش نشانی در منزل

گواهینامه‌های کیفی گروه صنعتی ناجی

گواهینامه‌های کیفی
گروه صنعتی ناجی

مدرک بین المللی ناجی
مدرک بین المللی ناجی

خدمات و ضمانت‌های ناجی در شارژ انواع کپسول آتش نشانی

خدمات و ضمانت‌های ناجی در شارژ انواع کپسول آتش نشانی

کپسول آتش نشانی CO2 ناجی

راه‌های ارتباطی با شرکت سد حریق ناجی

راه‌های ارتباطی
با شرکت سد حریق ناجی

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان می‌توانید با کارشناسان و متخصصین ناجی تماس گرفته و از مشاوره این افراد کمال استفاده را نمایید.